Isnin, 25 Jun 2012

My Work: Bagaimana nak order Velocita aka Genata 250 YZF-R dari China?




Seperti yang ramai sedia maklum, Redza Motorcycle akan membawa motorsikal ini ke Malaysia bulan hadapan. Smart memang smart tapi tahukah anda, motorsikal ini boleh di tempah dari Internet dari supplier di China?
Apa yang anda perlu lakukan?
1. Pastikan anda mempunyai capaian internet (kalau dah masuk sini mmg ada internetlah kan?)
2. Taip "genata 250 yzf-r" di Google.
3. Apabila anda terjumpa webpage yang mempunyai link alibaba, sila masuk.



4. Seperti yang anda boleh nampak, Genata ini mempunyai minimum order sebanyak 24unit, sama seperti yang dinyatakan oleh wakil Redza. So, apalagi, marilah kita beli Genata ini dengan harga rakyat 1 Malaysia dan rebadge dengan nama kita. Mana tau ada yang nak letak Mamat 250 ke, Toyib 250R ke? Jual dengan harga RM11999 masih untung banyak lagi (tolak cukai, penghantaran).
Harga rakyat 1China $1299 (RM4153.88). Harga rakyat 1Malaysia RM11999



P/s: Ini adalah troll semata-mata. Kalau semudah ini order motorsikal, dah lama dah rakyat 1 Malaysia ini order motorsikal sendiri dari luar.
- Posted using BlogPress from my iPad

6 ulasan:

  1. harap motor ni lbh bgs dari segi performance dan kuality berbanding magelli 250r yg br masuk malsyia tu....motor tu btl trk problemnnye...kalo tak caye leh cari owner yg dah beli n pakai tak sampai setahun tu...huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. motor nih ok x? konpem ni buatan china tiruan kepada yamaha R1??? nak beli nih...risau ngn kualiti material yg dia gunekan kat motor nih.

      Padam
  2. Dah ada ke yg pakai megelli sampai setahun? Rasanya paling lama pun 2 bulan. Velocita ni mmg di harap lebih bagus dpd megelli. Tp dgr2 top speed kurang.

    BalasPadam
  3. 1st batch biasa la,mmg akan ada masaalah,mcm DEMAK juga,dulu selalu org komplen,tapi sekarang,penuh kat jalanraya

    BalasPadam
  4. Haah. Demak pn dah ok tp aku tetap takut nak beli demak.

    BalasPadam
  5. Kalau genata speed mmg 100km/j. Genata guna gas/diesel. Motor ni x leh masuk malaysia. Velocita guna teknologi jepon. Ala2 fz 150. Guna petrol. Design mmg cun. Semua moto 250cc xkan bleh top speed 180km/j. So sama2 laa kita renungkan.

    BalasPadam