Khamis, 7 Jun 2012

MOVIE REVIEW: PROMETHEUS






Jalan cerita
A team of explorers discover a clue to the origins of mankind on Earth, leading them on a journey to the darkest corners of the universe. There, they must fight a terrifying battle to save the future of the human race.


Trailer



Penilaian (8 dari 10 bintang)
Bagi aku dan jutaan peminat filem fiksyen sains, filem ini antara yang terbaik. Tapi ada beberapa bahagian yang aku kurang setuju. Sebagai contoh, kenapa robot David memasukkan senjata biologi dalam minuman Dr Hollowey. Ada sebab ke?
Kedua, aku kurang setuju mereka membuka helmet di dalam gua. Ok, bagi seseorang yang menunggang motorsikal, membawa helmet di tangan sangat menyeksakan. Jadi, kenapa mereka boleh buka helmet di dalam gua? Mereka tak risau mengenai bahaya ke? Kenapa takda SOP yang menunjukkan apa yang mereka perlu lakukan apabila ada bahaya.
p/s: Bagi peminat sains fiksyen tegar, cerita ni memang terbaik. Tapi yang kurang dalam sains fiksyen, mesti merasa cerita ni agak lambat dan membosankan.
- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Star Cineplex, Merdeka Mall, Miri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan