Ahad, 26 Januari 2014

My Eksperimen: Cara Nak Charge Ipad paling laju

Terdapat pelbagai peranti pengecas diluar sana. Tapi adakah anda pasti yang Ipad anda di cas dengan kelajuan maksimum? Di sini saya akan menerangkan mengenai cara  untuk meningkatkan kelajuan untuk mengecas peranti anda terutama Ipad dan tablet-tablet yang seangkatan dengannya.

Alatan dan peranti yang diperlukan:


  1. Charger original Ipad 2.1 A
  2. Kabel original
  3. Kabel yang tak original
  4. Dr changer (untuk menyukat arus)
  5. Power bank Ruinovo, dan
  6. Macbook Pro 2012 (dual boots Windows dan Mac)
Untuk pengetahuan, untuk eksperimen ini saya akan menggunakan Ipad 2 yang mempunyai kapasiti 6930Mah.

UJIAN PERTAMA: Kabel ori + Charger ori 2.1 A + Dr Charger + Ipad 2


Untuk ujian pertama ini, arus yang dipaparkan adalah sebanyak 1.79 A (1790Mah) . Ini bermakna Ipad akan dicas penuh selama 6930 Mah/1790Mah = 3.87 jam 


UJIAN KEDUA: Kabel tak ori + charger ori 2.1 A + Dr Charger + Ipad 2


Untuk ujian kali ini, arus yang dipaparkan adalah sebanyak 1.27 A (1270Mah) . Ini bermakna Ipad akan dicas penuh selama 6930 Mah/1270Mah = 5.46 jam (meningkat hampir 2 jam).

UJIAN KETIGA: Kabel ori + power bank Ruinovo + Dr Charger + Ipad 2


Untuk ujian kali ini, arus yang dipaparkan adalah sebanyak 1.46 A (1460Mah) . Ini bermakna Ipad akan dicas penuh selama 6930 Mah/1460Mah = 4.75 jam (meningkat hampir 1 jam).

UJIAN KEEMPAT: Kabel tak ori + power bank Ruinovo + Dr Charger + ipad 2


Untuk ujian kali ini, arus yang dipaparkan adalah sebanyak 1.02 A (1020Mah) . Ini bermakna Ipad akan dicas penuh selama 6930 Mah/1020Mah = 6.79 jam (meningkat hampir 3 jam).

UJIAN KELIMA: Kabel ori + Macbook pro Windows + Dr Charger + ipad 2


Untuk ujian kali ini, arus yang dipaparkan adalah sebanyak 0.49 A (490Mah) . Ini bermakna Ipad akan dicas penuh selama 6930 Mah/490Mah = 14.14 jam (meningkat hampir 11 jam).

UJIAN KEENAM: Kabel TAK ori + Macbook pro Windows + Dr Charger + ipad 2


Untuk ujian kali ini, arus yang dipaparkan adalah sebanyak 0.49 A (490Mah) . Ini bermakna Ipad akan dicas penuh selama 6930 Mah/490Mah = 14.14 jam (meningkat hampir 11 jam).

*Ini menunjukkan USB windows hanya mengeluarkna maksima 0.49A.

UJIAN KETUJUH: Kabel ori + Macbook pro MAC OSX + Dr Charger + ipad 2


Untuk ujian kali ini, arus yang dipaparkan adalah sebanyak 1.53 A (1530Mah) . Ini bermakna Ipad akan dicas penuh selama 6930 Mah/1530Mah = 4.52 jam (meningkat hampir 1 jam).

UJIAN KELAPAN: Kabel TAK ori + Macbook pro MAC OSX + Dr Charger + ipad 2


Untuk ujian kali ini, arus yang dipaparkan adalah sebanyak 1.13 A (1130Mah) . Ini bermakna Ipad akan dicas penuh selama 6930 Mah/1130Mah = 6.13 jam (meningkat hampir 3 jam).


4 ulasan:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com

    Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar untuk perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com, There could be many reasons why you need access to some extra cash – from unexpected car or home repairs to paying for your wedding or a special holiday. But whatever you need it for, when you borrow between $5,000 USD to 100.000 USD above.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ☑️DO YOU WANT TO RECOVER YOUR LOST FUNDS ON BINARY OPTIONS, BITCOIN INVESTMENTS AND OTHER SCAM INVESTMENTS ??? TAKE YOUR TIME TO READ🔘

      ☑️ The COMPOSITE CYBER SECURITY SPECIALISTS have received numerous complaints of fraud associated with websites that offers an opportunity to buy or trade binary options and bitcoin investments through Internet-based trading platforms.  Most Of The complaints falls into these Two categories:
      1. 🔘Refusal to credit customers accounts or reimburse funds to customers:
      These complaints typically involve customers who have deposited money into their binary options trading account and who are then encouraged by “brokers” over the telephone to deposit additional funds into the customer account.  When customers later attempt to withdraw their original deposit or the return they have been promised, the trading platforms allegedly cancel customers’ withdrawal requests, refuse to credit their accounts, or ignore their telephone calls and emails.

      2. 🔘Manipulation of software to generate losing trades:
      These complaints allege that the Internet-based binary options trading platforms manipulate the trading software to distort binary options prices and payouts in order to ensure that the trade results in a Loss.  For example, when a customer’s trade is “winning,” the countdown to expiration is extended arbitrarily until the trade becomes a loss.

      ☑️ Most people have lost their hard earned money through binary options and bitcoin investments, yet they would go and meet fake recovery Experts unknowingly to help them recover their money and they would end up losing more money in the process. This Is Basically why we (COMPOSITE CYBER SECURITY SPECIALISTS) have come to y’all victim’s rescue. The clue is most of these Binary option brokers have weak Database security, and their vulnerabilities can be exploited easily with the Help of our Special HackTools, Root HackTools And Technical Hacking Strategies because they wouldn’t wanna spend money in the sponsorship of Bug bounty Programs which would have helped protect their Database from Unauthorized access to their Database, So all our specialists do is to hack into the Broker’s Database via SQL Hook injections & DNS Spoofing, Decrypt your Transaction Details, Trace the Routes of your Deposited Funds, Then some Technical Hacking Algorithms & Execution Which we cant explain here would follow then you have your money recovered. 💰 ✔️

      ☑️All our Specialists are well experienced in their various niches with Great Skills, Technical Hacking Strategies And Positive Online Reputations And Recommendations🔘
      They hail from a proven track record and have cracked even the toughest of barriers to intrude and capture all relevant data needed by our Clients.
      We have Digital Forensic Specialists, Certified Ethical Hackers, Software Engineers, Cyber Security Experts, Private investigators and more. Our Goal is to make your digital life secure, safe and hassle free by Linking you Up With these great Professionals such as JACK CABLE, ARNE SWINNEN, SEAN MELIA, DAWID CZAGAN, BEN SADEGHIPOUR And More. These Professionals are Well Reserved Professionals who are always ready to Handle your job with great energy and swift response so that your problems can be solved very quickly.
      All You Need to Do is to send us a mail and we’ll Assign any of these specialists to Handle your Job immediately.

      ☑️ Below Is A Full List Of Our Services:
      * FUNDS RECOVERY ON BINARY OPTIONS AND BITCOIN INVESTMENTS
      * WEBSITE HACKING
      * CREDIT CARD MISHAPS
      * PHONE HACKING (giving you Unnoticeable access to everything Happening on the Target’s Phone)
      * CLEARING OF CRIMINAL RECORDS
      * SOCIAL MEDIA ACCOUNTS HACKING


      ☑️ CONTACT:
      ••• Email:
      composite.cybersecurity@protonmail.com

      🔘2020 © composite cybersecurity specialists
      🔘Want faster service? Contact us!
      🔘All Rights Reserved ®️




















































































































































































































      Padam
  2. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    BalasPadam