Isnin, 16 November 2009

Phobia 2


PHOBIA 2
Pada pendapat aku : 10/11/2009






Bermula sebuah saga (bukan kereta saga)..

Selasa lepas, aku pergilah menonton Phobia 2 ni dengan member coz dia baru je lepas sehat dpd sakit yang aku sendiri kurang pasti. Masalah hormon ke?Mula2 tu aku ingat nak bawa terus je sampai cineplax, tp alamk ada ROADBLOCK plak..Tak mcm sial je polis2 ni. Tp yang lawaknya, polis tuh cm lepas plak budak2, pastu nak kejar..cam budak2 main wisel main kejar2..hahaha..lawak2..

Alkisah, kami berdua berjalan kaki ke cineplax yang jarak tak jauh pn, tp agak berpeluh dan melalui laluan kraftangan Sarawak (lupa lak nak beli). Mula2 singgah di Medah pelita (tinggal cineplax je, shopping2 dah bungkus). Tengok2 dah boleh tengok cite 2012. Wow, cita best ni. Penghujung dunia..Pg kaunter, rupanya lom kuar g. Shithead betol. Terus kuar dan jalan kaki lagi ke parkson.

Di situ, ada tengok poster2 Ninja..cam best kalu judul ninja2 ni. try ler nak tengok, tp rupnya wayang pulak rosak..tak cam jadah je..last2, pilih cerita Phobia 2 ni dan yang bestnya, dpt tiket kanak2 tp bayar dewasa. pastu 2 orang je dalam tu. Best giler coz cita hantu berdua je. Ades. Dalam 20 minit, cerita pn startlah, mula2 cite hantu tinggi, pastu cite saker, cite vampire siang hari, cite rekon keta dan last sekali cite spoof je..bongok2..

5 kisah dalam 1 cerita..apakejadahnya?


komen pasal cite ni, -100% seram (tak seram), 90% bodo(tak logik), 80% kita boleh tahu jalan cerita (hampir semua aku teka betol), 100% nyesal tengok(main farmville lagi best).

p/s: lepas ni, nilah last aku tengok cerita Tahi, ops Thai. Act nak sokong cerita tempatan, cari cerita Papadom, tp alangkah bodonya cineplax di Sarawak tayangkan cerita Indonesia (kutilanak melanak anak), pandorum (ingat papadom, popcorn lagi sedap), surrogates (cerita biasa Hollywood tahap cukup2 makan), cloudy and the chance of meatball (sejam je, tp lawak..ntah berbaloi ke tak)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan